شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 4:51:10 PM
در جلسه کارگروه طرح احیا در خوزستان مطرح شد؛

مدیر اجرایی طرح احیا گفت: یکی از مزیت‌های معدنی استان خوزستان، گروه مصالح ساختمانی است که با توجه به اجرای پروژه ملی مسکن در استان خوزستان می‌توان از ظرفیت‌های این معادن استفاده کرد.
پروژه ملی مسکن از پتانسیل گروه مصالح ساختمانی استان خوزستان استفاده کند

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک در جلسه کارگروه طرح احیا در استان خوزستان عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد معادن مصالح ساختمانی استان خوزستان در جوبجی قرار دارند که تامین زیرساخت‌های این منطقه می‌تواند تاثیر بسزایی در فعال‌سازی معادن راکد این استان داشته باشد.

وی افزود: استان خوزستان با توجه به تعداد بالای معادن مصالح ساختمانی می‌تواند از ظرفیت این معادن برای پروژه ملی مسکن استفاده کند و معادن راکد را فعال‌سازی کند و در این راستا نیاز است استانداری پیگیری‌های مرتبط را انجام دهد.

جرجانی تصریح کرد: در تکمیل پروژه ملی مسکن در استان خوزستان می‌توانیم از معادن داخل استان استفاده کنیم که هم در بحث شن و ماسه و هم سنگ‌های تزیینی پتانسیل‌های بسیار مناسبی دارند.

وی ادامه داد: در صورت تامین زیرساخت لازم در منطقه جوبجی، حداقل ۵۰ تا ۵۵ درصد واحدهای غیرفعال این منطقه فعال خواهند شد چرا که بیشترین بخش تعطیلی معادن ما در خوزستان مربوط به این منطقه است.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن تاکید کرد: انجام این امر مستلزم پیگیری ویژه‌ای از سوی استانداری و نیازمند برگزاری جلسات با فرمانداری، بخشداری و دهیاری است تا با احداث زیرساخت، این واحدهای معدنی را به چرخه تولید بازگردانیم.

جرجانی خاطرنشان کرد: سایر مناطق که نیاز به زیرساخت دارند، اداره کل صمت با قید اولویت لیست خود را برای طرح احیا ارسال کند تا پس از بررسی برای اجرای زیرساخت برای دفتر طرح زیرساخت‌های ایمیدرو ارسال شود تا در منطقه با توجه به وضعیتی که وجود دارد اقدامات زیرساختی خوبی را آغاز و تعدادی از معادن غیرفعال را به فعال تبدیل کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین