شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 10:10:59 PM
با انتشار آمارهای مربوط به تورم در آمریکا؛

طلا پس از هشت روز افزایش متوالی در بالاترین سطح خود باقی ماند چرا که معامله‌گران به انتشار شاخص قیمت مصرف کننده که قرار است امروز سه‌شنبه منتشر شود، از گمانه‌زنی برای زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده استفاده خواهند کرد، در عین حال انتشار سایر شاخص‌های تورم موجب شده طلا در اوج قیمتی خود باقی بماند.
قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطوح خود باقی ماند

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ نیوز، طلا برای تحویل فوری پس از افزایش تقریبا ۵ درصدی در هفته گذشته، در محدوده باریکی در روز دوشنبه معامله شد و در چهار روز متوالی به بالاترین حد اسمی خود رسید. افزایش قیمت طلا که ناشی از انتشار داده‌های اقتصادی ایالات متحده است، نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در بالاترین سطح خود در دو سال گذشته قرار گرفته و این امر به کاهش بازده دلار و اوراق ده ساله خزانه‌داری کمک کرد.
قیمت طلای معاملاتی ماه مارچ نیز افزایش یافت، با توجه به اینکه هیچ تغییر عمده‌ای در چشم‌انداز زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد ایجاد نشده، ممکن است انتشار داده‌های جدید برخی از سرمایه‌گذاران را غافلگیر کند. در هفته گذشته، جروم پاول رییس فدرال رزرو تاکید کرد: بانک مرکزی به شواهد بیشتری نیاز دارد که تورم قبل از کاهش هزینه‌های استقراض به سمت هدف ۲ درصدی خود پیش می‌رود؛‌ سایر سیاست‌گذاران نیز اظهارات مشابهی مطرح کرده‌اند.

هر اونس طلا روز گذشته با ۰.۱ درصد افزایش به قیمت ۲ هزار و ۱۸۲ دلار رسید که در سطوح نزدیک به بالاترین قیمت هفته گذشته یعنی ۲ هزار و ۱۹۵ دلار در هر اونس قرار دارد.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین