شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 12:10:36 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:70913
  • زمان انتشار:يکشنبه 27 اسفند 1402-23:59
  • کاربر:
مدیر اجرایی طرح احیای معادن عنوان کرد:

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مهم در ذخایر معدنی کشور است و امیدواریم در آینده با افزایش اکتشافات، به ذخایر عظیمی از کانسارهای فلزی در این استان برسیم.
ادامه اکتشافات برای دستیابی به ذخایر بزرگ کانسارهای فلزی در سیستان و بلوچستان

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن در جلسه کارگروه استانی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر مزیت‌های معدنی استان سنگ آهن، مس، آنتیموان، منیزیت، کرومیت و منگنز است، افق دستیابی به ذخایر عظیم کانسارهای فلزی در این استان در پی اکتشافات جدید وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما، احیای معادن غیر فعال در استان‌های کشور است که این امر با ورود سرمایه‌گذاران معدنی موجب احیای معادن تعطیل و یا رونق هر چه بیشتر سایر معادن خواهد شد.

جرجانی با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان به خصوص معادن فلزی نیاز به ماشین آلات معدنی دارند، تصریح کرد: با کمک وزارت صمت در خصوص ورود ماشین آلات معدنی یکی از مهمترین مشکلات بهره برداران معدنی را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت اصلی برای ورود ماشین آلات، معادن گروه ۶ و گروه ۵ و همچنین درجه محرومیت استان است و بر این اساس تلاش می‌کنیم تسهیل واردات ماشین آلات معدنی برای این استان را نیز پیگیری کنیم.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن تاکید کرد: واگذاری معادن در قالب بسته‌های سرمایه گذاری یکی از اهداف اصلی طرح است و با این کار ورود شرکت‌های بزرگ معدنی به استان‌های مختلف امکان‌پذیر می‌شود.

طرح احیا در سیستان و بلوچستان تاثیرگذار عمل کرده است
محمودرضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست عنوان کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در این استان کارهای بزرگی انجام داده و فعال سازی معادن پلاسری بزمان در ابتدای طرح از پروژه‌های باارزش طرح احیا بود که از ابتدای این طرح ۷۰ واحد معدنی نیز احیا شده است.

رحمتیان توضیح داد: کارخانه کنسانتره آهن پلاسری دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است. اهداف و برنامه کلان این استان شامل جلوگیری از خام فروشی، ایجاد زنجیره ارزش و افزایش ارزش افزوده در معدن است و در عین حال تکمیل زیرساخت معادن بایستی توسط طرح ایجاد زیربناها در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ مجوز برداشت مصالح ساختمانی در استان داریم که در سامانه کاداستر ثبت نشده و در صورت اضافه شدن این معادن در سامانه کاداستر رتبه این استان از لحاظ تعداد پروانه بهره برداری رتبه ۱۲ کشوری خواهد شد.

انجام اکتشافات دقیق در استان از ملزومات است
دهقانی رییس سازمان نظام مهندسی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه جلسه تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکل معادن ارائه طرح‌های بهره برداری در سالیان قبل بود در حالی که طرح‌های بهره برداری قابل اجرا نیست و باعث تعطیلی معادن شده‌اند.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید نسبت به اصلاح طرح‌های بهره برداری اقدام کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از دیگر مشکلات معادن استان، مساله اکتشاف است و بسیاری از معادن نیاز به اکتشاف حین بهره برداری دارند و با انجام اکتشافات دقیق می‌توان برنامه ریزی طولانی مدت‌تری را برای معادن مدنظر قرار داد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین