دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 شمسی /5/13/2024 2:03:54 AM
در نشست معرفی توانمندی های صادراتی صنعت فولاد عنوان شد

سرپرست دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا، کوبا و الجزایر خواستار خدمات فولاد هستند شرکت های فولادی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند.
صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت فولاد ایران

به گزارش بیرونیت، علی قلی زاده امروز در نشست معرفی توانمندی های صادراتی صنعت فولاد ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: با وزارت امور خارجه در این زمینه رایزنی هایی صورت گرفته است تا صنعتگران بتوانند خدمات مورد نیاز را صادر کنند.

وی افزود: تخصیص اعتبارات ارزی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در خصوص عملکرد خدمات و تولیدات ارایه می شود که صنعتگران می توانند از این خدمات استفاده کنند. ضمن اینکه مشوق های صادراتی را بانک مرکزی اعلام کرده است که صنعتگران می توانند از آن خدمات بهره مند شوند
سرپرست دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به تامین انرژی صنعت فولاد گفت: سال گذشته هماهنگ ترین سال از لحاظ تامین انرژی با وزارتخانه های نفت و نیرو بود که با هماهنگی های صورت گرفته شاهد افرایش تولید و کاهش تبعات ناشی از محدود انرژی هستیم.
قلی زاده بیان داشت: امسال گسترده شدن شبکه خانگی یک معضل برای تامین برق واحدهای صنعتی است که جلسه هایی با حضور وزارت نیرو و انجمن های مختلف برگزار می شود تا به تخصیص انرژی کمک کند.
سرپرست دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای ایجاد نیروگاه های خود تامین صنعت فولاد صورت گرفته گفت: تا پایان سال ۱۴۰۵ تعدادی از نیروگاه ها به مرحله بهره برداری می رسد که کمک به تامین برق مورد نیاز فولاد خواهد کرد.
وی عنوان کرد: وزارت صمت برای تخصیص نهادهای انرژی تلاش می کند.
به گزارش ایرنا، نشست معرفی توانمندی های صادراتی صنعت فولاد ایران همه‌مان با نمایشگاه اکسپوی ایران ۲۰۲۴ با حضور جمعی از مدیران و مسئولین فولاد ایران و همچنین بازرگانانی از کشورهای مختلف جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از روز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین