پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 1:40:29 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بازار| فارسی|
  • کد مطلب:71277
  • زمان انتشار:دوشنبه 10 ارديبهشت 1403-8:15
  • کاربر:
در آستانه نخستین گردهمایی صنعتگران حوزه فولاد و دانشگاهیان اعلام شد

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، از تقدیر پروژه‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری کاربردی در جهت حل مشکلات یا بهینه کردن فرآیند تولید در صنعت فولاد در همایش‌ آینده خبر داد و گفت: باید فعالیت‌های دانشگاهی به‌سمت عمل‌گرا و کاربردی بودن حرکت کند.
تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترای کاربردی در صنعت فولاد

به گزارش بیرونیت به نقل از ایسنا، امیررضا قیامی‌آزاد، در آستانه نخستین گردهمایی صنعتگران حوزه فولاد و دانشگاهیان که ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این همایش را گردهم آوردن فعالان عرصه صنعت و جامعه دانشگاهی در فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: این گام کوچکی در جهت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی حل مشکلات و چالش‌های صنعت فولاد توسط دانشگاهیان را مهم‌ترین هدف این گردهمایی برشمرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف در سازه‌های فولادی، مصرف و تولید بهینه فولاد به‌عنوان یک فلز ارزشمند در ساختمان‌سازی، پل‌سازی، صنعت خودروسازی، صنعت هوا فضا(موشک و ماهواره)، کشتیرانی و کاهش پرتی انرژی و ... از جمله این چالش‌هاست.

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف پروفیل و مقاطع فولادی در کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در کارخانجات فولادسازی به‌علت نبود خطوط تولید بهینه با پرتی(اتلاف) انرژی مواجه هستیم. همچنین باید در استفاده از فولاد با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی مانع از اتلاف مصالح حین مصرف شویم.

*تأکید بر ضرورت متناسب‌سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت کشور

قیامی‌آزاد، آشنایی با مشکلات صنعت فولاد و در مقابل آشنایی صنعت با توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حل مشکلات را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: باید مطالب و دروس دانشگاهی اعم از آموزش و پژوهش متناسب با نیاز روز صنعت کشور باشد تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی توانایی حل مسایل حوزه صنعت فولاد را داشته باشند.

وی، دانشجویان همه صنایع و دانشگاهیان در حوزه عمران، مکانیک، مهندسی متالورژی و مواد و مهندسی صنایع را از مخاطبان اصلی این همایش برشمرد و افزود: صنعت‌گران فولاد، تولیدکنندگان و همه شرکت‌های مشاور، طراح، پیمانکار، مجری از دیگر مخاطبان این همایش هستند.

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور با بیان اینکه در این همایش مسئولان اجرایی هم حضور دارند، گفت: پنل‌های تخصصی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا همه افراد اعم از صنعت‌گر، مسئول اجرایی و دانشگاهیان حضور داشته باشند.

قیامی‌آزاد، با تأکید مجدد بر این‌که مطالب و دروس دانشگاهی باید متناسب با نیاز روز صنعت بازنگری و اصلاح شوند، گفت: پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها هم باید بنیادین و کاربردی و در جهت حل مشکلات صنایع کشور تعریف شوند.

وی، با بیان اینکه ایجاد تعامل و حفظ برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت ضروری است، یادآور شد: مشکلات صنایع از جمله صنعت فولاد باید به‌دست دانشگاهیان برطرف شود.

براساس این گزارش، نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با حضور دانشگاهیان، صنعت‌گران و مسئولان اجرایی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین