جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 4:18:58 AM
بیرونیت گزارش بورسی "فخاس" را بررسی کرد

فولاد خراسان در گزارش ارسالی خود به سامانه کدال بورس (منتهی به 31 فروردین 1403) از رشد این شرکت در تمام آیتم ها اعم از تولید، فروش، درآمد فروش و صادرات خبر داد.
فروردین سراسر رشد برای فولاد خراسان

به گزارش خبرنگار بیرونیت، فولاد خراسان که با نماد "فخاس" در بورس حضور دارد، توانسته تولید خود را در فروردین امسال بالای به نیم میلیون تن رسانده است. با در نظر گرفتن میزان تولید خراسانی ها در فروردین پارسال (بالغ بر 331 هزار تن) این شرکت توانسته تولید خود را 52 درصد بالا ببرد.

فولاد خراسان در فروردین امسال محصولات سبک ساختمانی، شمش، آهن اسفنجی و بریکت و گندله تولید کرده که در این بین، سهم اعظم به گندله اختصاص داشته است. خراسانی ها در فروردین امسال نزدیک به 218 هزار تن گندله تولید کرده اند که نسبت به ماه مشابه پارسال رشد حدودا 65 درصدی را نشان می دهد.

کمترین محصول تولیدی در فولاد خراسان نیز محصولات سبک ساختمانی بوده که تفاوت چندانی با فروردین پارسال ندارد.

اما فروش داخلی فولاد خراسان نیز در فروردین رشد کرده است. طبق گزارش منتشره، این شرکت بالغ بر 81 هزار تن فروش داخلی داشته است. با در نظر گرفتن آمار فروش در فروردین پارسال (نزدیک به 27 هزار تن) خراسانی ها توانسته اند فروش داخلی خود را سه برابر کند.

پر فروش ترین محصول این شرکت در فروردین امسال محصولات سبک ساختمانی بوده که رقمی بالغ بر 56 هزار تن را ثبت کرده است.

خراسانی ها اما از محل فروش داخلی محصولات شان توانسته اند بالغ بر هزار و 880 میلیارد تومان درآمد کسب کنند. درآمد فروش داخلی فولاد خراسان در فروردین پارسال حدود 585 میلیارد تومان بوده است. بنابراین درآمد فولاد خراسان از محل فروش داخلی محصولات، بیش از سه برابر شده است.

این شرکت همچنین در صادرات نیز توانسته رشد فروش و درآمد را رقم بزند. فروش صادراتی فولاد خراسان در فروردین امسال هزار و 195 تن بوده است. این در حالی است که در ماه مشابه سال گذشته، این شرکت تنها 342 تن فروش صادراتی داشت. با این حساب،  فولاد خراسان توانسته فروش خارجی خود را در نخستین ما امسال و نسبت به فروردین سال گذشته 3.5 برابر کند.  

این میزان صادرات سبب شده فولاد خراسان بالغ بر 22 میلیارد تومان درآمد کسب کند. درآمد صادراتی این شرکت در فروردین سال گذشته شش میلیارد و 300 میلیون تومان بود. این ارقام نشان می دهد فولاد خراسان توانسته درآمد حاصل از فروش صادراتی خود را بیش از 3.5 برابر کند.  

این شرکت هر تن محصولات سبک ساختمانی خود را با قیمت بالغ بر 18 میلیون و 600 هزار تومان فروخته است. این در حالی است که قیمت فروش داخلی این محصول حدود 24 میلیون و 500 هزار تومان در هر تن بوده است.

فولاد خراسان اما در گزارش ارسالی خود به بورس، ارقام مربوط به پیش بینی مصرف انرژی در سال جاری را نیز ارائه کرده است. بر این اساس، خراسانی ها بالغ بر یک میلیون و 451 مگاوات ساعت برق مصرف خواهند کرد.

همچنین میزان مصرف گاز آنها در کل سال جاری بالغ بر 612 میلیون مترمکعب خواهد بود.  

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین