يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 6:56:50 PM
بیرونیت عملکرد کچاد در فروردین امسال را بررسی کرد

شرکت صنعتی، معدنی چادرملو گزارش عملکرد این شرکت در نخستین ماه امسال را به اطلاع سهامداران رساند.
رشد 20 درصدی فروش چادرملو

به گزارش خبرنگار بیرونیت، این شرکت که با نماد "کچاد" در بورس حضور دارد، در گزارش ارسالی خود به سامانه کدال، خبر از رشد فروش داخلی و همچنین افزایش درآمد در ماه نخست امسال داده، اما اعلام کرده تولید نسبت به فروردین پارسال پایین آمده است.

چادرملو در فروردین امسال محصولاتی شامل آهن اسفنجی، فولاد، کنسانتره آهن و گندله را تولید کرده داست. علاوه بر این، چادرملو در تولید برق نیروگاهی نیز فعال بوده است.

گزارش منتشره نشان می دهد تولید محصولات (غیر برق) چادرملو در ماه نخست امسال به بالای یک میلیون و 471 هزار تن رسیده است. با توجه به تولید حدودا یک میلیون و 684 هزار تنی در فروردین پارسال، این شرکت با افت نزدیک به 13 درصدی تولید مواجه شده است.

بیشترین محصول تولیدی چادرملو، کنسانتره آهن بوده که این شرکت بالغ بر 833 هزار تن از آن را به تولید رسانده است.

آهن اسفنجی تولیدی در چادرملو نیز در فروردین امسال نزدیک به 158 هزار تن بوده است. همچنین فولاد تولیدی در این شرکت نیز به بالای 115 هزار تن در ماه نخست امسال رسیده است. چادرملو در تولید گندله نیز به عدد تقریبا 365 هزار تن رسیده که نسبت به فروردین پارسال از افتی جزئی حکایت دارد.

اما تولید برق چادرملو نیز در فروردین امسال  بالغ بر 283 هزار مگاوات ساعت بوده که نسبت به فروردین پارسال رشد  53 هزار و 530 مگاوات ساعتی را نشان می دهد. قیمت فروش هر مگاوات ساعت برق تولیدی چادرملو حدود 132 هزار تومان در فروردین امسال بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد تقریبا 35 هزار تومانی را در هر مگاوات ساعت نشان می دهد.

اما با وجود افت تولید در چادرملو، این شرکت توانسته فروش خود را نخستین ماه امسال و نسبت به فروردین سال گذشته افزایش دهد.  طبق گزارش منتشره، فروش چادرملو (بدون محاسبه برق) بالغ بر یک میلیون و 228 هزار و 580 تن بوده است. با توجه به فروش بالغ بر یک میلیون تنی چادرملو در فروردین پارسال، این شرکت بیش از 22  درصد رشد فروش را تجربه کرده است.

چادرملو همچنین حدود 151 هزار مگاوات ساعت از برق تولیدی خود را به فروش رسانده است. در مقایسه با فروردین پارسال (با فروش 130 هزار و 300 مگاوات ساعتی) رشد 16  درصدی در فروش برق چادرملو به ثبت رسیده است.

اما پرفروش ترین محصول چادرملو در فروردین امسال کنسانتره آهن بوده که نزدیک به 439 هزار تن از آن به فروش رفته است. همچنین گران ترین محصول فروخته شده چادرملو نیز فولاد بوده که هر تن از آن بالغ بر 21 میلیون و 500 هزار تومان فروخته شده است.

درآمد چادرملو از فروش داخلی فروردین امسال بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان بوده است. در مقایسه با فروردین سال گذشته با فروش بیش از سه هزار و 300 میلیارد تومان، درآمد حاصل از فروش داخلی این شرکت 20 درصد رشد را نشان می دهد.

اما در بخش صادرات، چادرملو هیچ فروش خارجی را در فروردین امسال گزارش نکرده است. طبعا توقف صادرات چادرملو در فروردین، موقتی است و این شرکت در ماه های بعد از فروردین فروش صادراتی نیز خواهد داشت.

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین