يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 11:18:57 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بازار| فارسی|
  • کد مطلب:72419
  • زمان انتشار:چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403-14:7
  • کاربر:
با تاکید گلدمن ساکس بر ریسک ذخایر؛

قیمت مس بار دیگر به سطح ۱۰ هزار دلار در هر تن رسید چرا که سرمایه‌گذاران اکنون با ناامیدی از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در کوتاه مدت، با هشدار گروه گلدمن ساکس نسبت به تشدید استرس عرضه روبرو شده‌اند.
قیمت مس بار دیگر به ۱۰هزار دلار رسید

به گزارش بیرونیت به نقل از بلومبرگ نیوز، پس از آن که داده‌های نرم شغلی در ایالات متحده گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو در سال جاری به سمت کاهش نرخ بهره حرکت خواهد کرد را برانگیخت، قیمت فلزات با افزایش‌های گسترده‌تری در دارایی‌های ریسک مواجه شد.

چشم‌انداز سیاست‌های تسهیل گرایانه فدرال رزرو در حالی رو به افزایش است که قیمت مس هر از گاهی به سطح ۱۰ هزار دلار در هر تن رسیده و از دیدگاه تحلیل‌گران روند افزایشی قیمت‌ها ادامه خواهد یافت؛ این در حالی است که معادن جهان در تلاش برای مطابقت با تقاضای رو به رشد مس هستند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی‌ها هدف‌گذاری قیمت پایان سال را از ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار پیش‌بینی کرده است.

تحلیل‌گران بانک از جمله نیکلاس اسنودون در یادداشتی عنوان کرد: ما همچنان به پیش‌بینی تغییر به سمت کسری پیش رونده فلزات از سال ۲۰۲۴ به بعد ادامه می‌دهیم. پتانسیل یک «انبار ذخیره» - که موجودی آن مدام کاهش می‌یابد – تا سه ماهه چهارم وجود دارد.

در ایالات متحده، بازارهای سوآپ اکنون به احتمال ۵۴ درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پایان سال اشاره می‌کنند که نسبت به۴۰ درصد گمانه‌زنی در پایان آپریل افزایش یافته است و در چین، بازارهای مالی از تعطیلات رسمی اوایل ماه می با روحیه صعودی به تعهدات دولت برای تقویت رشد بازگشته‌اند.

نگرانی‌های تامین
مس در سال ۲۰۲۴ در بحبوحه نشانه‌هایی از بهبودی در فعالیت کارخانه‌های جهانی و همچنین کاهش عرضه – به ویژه برای مواد خام ارسال شده به کارخانه‌های ذوب – تقریبا ۱۷ درصد افزایش یافت. با این حال، بدبینان به شاخص‌های ملایم در چین از جمله کاهش حق بیمه واردات تا خریدارانی که خرید را متوقف می‌کنند، اشاره کرده‌اند.

دوان شائوپو مدیر انجمن صنایع فلزات غیرآهنی چین در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود اعلام کرد: سودهای این فلز عمدتا ناشی از حدس و گمان بوده و ممکن است به دلیل کاهش قیمت‌های بالا، باعث کاهش مصرف شود و جایگزینی آلومینیوم را تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است مس در ساعات پایانی روز سه‌شنبه در بورس فلزات لندن با افزایش ۰.۹ درصدی به قیمت ۹هزار و ۹۹۲ دلار در هر تن معامله می‌شد.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین