شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 6:51:21 AM
در نشست هم‌اندیشی رئیس ایمیدرو با بزرگان بورسی چه گذشت؟

رئیس ایمیدرو اعلام کرد: ارزش شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در بورس به نرخ نیمایی، ۷۳ میلیارد دلار است در حالی که کل ارزش بازار ۲۷۴ میلیارد دلار است.
ضامنِ بورس
به گزارش بیرونیت، خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم اندیشی ایمیدرو، رییس سازمان بورس و مدیران عامل شرکت های معدنی و صنایع معدنی اظهار کرد:  این نشست در راستای تقویت بازار بورس و حمایت از سهامداران خرد، تشکیل شده است. ارزش شرکت های معدن و صنایع معدنی ۶۵ میلیارد دلار است که شامل ۸۵ شرکت در بازار بورس هستند.
او افزود: مقایسه« پی به ایی» نشان می دهد که شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی با وجود جذاب بودن، سود کمتری تقسیم کرده و بیشتر سود را به سمت اجرای طرح های توسعه ای هدایت کرده اند.
غریب‌پور افزود: نسبت P/E شرکت های معدن و صنایع معدنی ۲۶ درصد است در حالی که فضای رشد تا ۳۰ درصد ( متوسط نرخ پی/ ایی بازار)  را دارند.
 
او ادامه داد: در شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو، شامل فولاد مبارکه، مس، گل گهر، فولاد خوزستان، چادرملو و غیره، ۴ میلیارد و ۸۷۹ میلیون یورو و ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه ای تعریف کرده ایم.
رئیس ایمیدرو عنوان کرد: ارزش شرکت های معدن و صنایع معدنی بورس به نرخ نیمایی، ۷۳ میلیارد دلار است در حالی که کل ارزش بازار ۲۷۴ میلیارد دلار است با احتساب فرابورس به ۳۲۲ میلیارد دلار می رسد.
حمایت سازمان بورس از پیشنهادهای ایمیدرو برای تقویت بازار بورس 
حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس اوراق بهادار در نشست ایمیدرو، شرکت های معدن و صنایع معدنی و بورس بیان کرد: اهمیت جلسه در ایمیدرو این است که بازار سرمایه نسبت به گذشته، توجه بیشتری نیاز دارد.
او افزود: ایده تشکیل صندوق بازارگردانی خوب است و سازمان بورس از پیشنهادهای ایمیدرو برای تقویت بازار بورس حمایت می کند.
قالیباف ادامه داد: امسال مصوب کردیم که شرکت های بورسی به شرط اینکه دارای رتبه بندی +++B باشند می توانند اوراق قرضه بدون ضامن منتشر کنند. فولاد مبارکه به عنوان نخستین شرکت توانست با این روش، مجوز انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق قرضه دریافت کند.
او با بیان اینکه هفته گذشته مجوز با با بازارگردانی موثر در بورس را از شورای بورس دریافت کردیم، افزود: شرکت‌های معدن و صنایع معدنی از بنیه مالی قابل توجهی برای انتشار این نوع اوراق برخوردارند. از فرصت بازار بورس می توان برای تامین مالی شرکت ها به متظور فعالیت های اقتصادی در کشور استفاده کرد.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین