يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 6:43:55 PM
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد:

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی فرصت می‌توانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند، گفت: ذخایر بکر معدنی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی فرصت ویژه‌ای است که هم فعالیت اقتصادی‌شان سودآور خواهد شد و هم می‌توانند تکنولوژی خود را به معادن ایران بیاورند.  
افزایش سرعت سرمایه گذاری در بخش معدن

نادعلی اسماعیلی دهج در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان اینکه فضا برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی مساعد شده است، اظهار کرد: شرایط برای تزریق سرمایه خارجی‌ها بهتر شده است گرچه روند جذب سرمایه تا پیش از اجرایی شدن برجام کند بود. اما با گذشت 6 ماه از اجرایی شدن برجام وضعیت رفت و آمد شرکت‌های خارجی بهتر شده است و دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی ایران بهترین فرصت برای حضور و مذاکرات شرکت‌های خارجی با فعالان معدنی داخلی است.

او در ادامه افزود: تمایل شرکت‌های بزرگ معدنی نسبت به انتقال سرمایه‌شان به ایران افزایش یافته و با توجه به رفع مشکلات بانکی و تغییر برخی سیاستگذاری‌ها در خصوص مالیات بستر اعتمادسازی شکل گرفته و اغلب شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در عرصه اکتشاف، استخراج و فرآوری تمایل نشان دادند. بیشتر آنها به دنبال تامین خوراک کارخانه‌هایشان هستند و به همین دلیل در جست‌وجوی ذخیره معدنی جدید هستند. از این رو ذخایر بکر معدنی ایران برای آنها فرصت ویژه‌ای است که هم فعالیت اقتصادی‌شان سودآور خواهد شد و هم توانستند تکنولوژی خود را به معادن ایران بیاورند و معادن ایران را توسعه بخشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه برگزاری همزمان نمایشگاه و کنگره معدن اتفاق مبارکی است که حوزه معدن را در زمینه نمایشگاه با استانداردهای روز نزدیک کرده است، افزود: پیش از تجمیع نمایشگاه و کنگره به فاصله یک ماه برگزار می‌شد اما با برگزاری همزمان بسیاری از برنامه‌های معدنی ایران منسجم پیش خواهد رفت و شرکت‌های خارجی با زمانبندی مشخص‌تری به ایران خواهند آمد.

اسماعیلی افزود: حضور شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های داخلی فرصت مناسبی است که هر دو طرف با هم تبادل اطلاعات داشته باشند و در زمینه‌های مشترک همکاری خود را آغاز کنند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی (ایران کان‌مین 2016) از 15 تا 18آبان ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین