دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 12:43:37 AM
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به خانه معدن ایران پیشنهاد داد:

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای رونق کشاورزی و تامین چوب به معدنکاران بخش خصوصی پیشنهاد داد تا با توجه به امکانات و قابلیت های موجود در راستای توسعه زراعت چوب اقدام کنند. 
چوبکاری معدنکاران

به گزارش بیرونیت، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است،  در نامه ای به خانه معدن ایران به معدنکاران پیشنهاد داده در راستای توقف بهره برداری چوب از سطح جنگل و معضلات کمبود مواد اولیه صنایع سلولزی کشور معدنکاران به سمت توسعه زراعت چوب سوق یابند.

این سازمان در نامه نوشته است که منابع طبیعی تبدیل شونده (جنگلها، مراتع) به عنوان ثروت ملی کشور شناخته شده و یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار کشور محسوب می‌شوند و در حقیقت این منابع، بستری برای رونق کشاورزی و تولید چوب، تکیه گاهی برای محور توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به محدودیت‌های زیست محیلی و لزوم حفظ ذخایر جنگلی، همچنین با توجه به توقف بهره برداری چوب از سطح جنگل و معضلات کمبود مواد اولیه صنایع سلولزی کشور و مشکلات فرآوری واردات چوب اساسی ترین و حیاتی ترین اقدام برای برون رفت از این بحران، «توسعه زراعت چوب با جلب همکاری زارعین و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نامه خطاب به خانه معدن نوشته است: با توجه به ابلاغ اجرای پروژه احیا و بازسازی عرصه های معدنی با اولویت زراعت چوب در اراضی مستعد مطابق با ماده ۱۷ قانون اصلاح قانون معادن به ادارات کل منابع طبیعی، خواهشمند است ترتیبی اتخاد فرمایید تا به نحو مطلوب با استفاده از ظرفیت های شایسته بخش خصوصی و با هدف افزایش سطح زراعت چوب و نیز توانمندی‌های آن مجموعه، فعالین معدنی در سراسر کشور با استفاده از امکانات و قابلیت های موجود خود نسبت به این مهم نیز اقدام و مشارکت لازم را داشته تا ضمن اعتلای فرهنگ سالم سازی محیط زیست و منابع طبیعی و نیز توسعه درختکاری از منافع اقتصادی آن نیز بهره مند شوند. همچنین سازمان نیز آمادگی دارد تا همکاری و هماهنگی لازم را در این خصوص با معدنکاران داشته باشد.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین