چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 3:48:12 PM
حسین سلیمی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و خارجی مطرح کرد: طبق بخشنامه‌ای صادرات صنایع معدنی فرآوری نشده معافیت مالیاتی ندارند.
نباید معدنکاران را از صادرات دلسردکنیم/ تفاوت میان نفت خام و مواد اولیه فراوری نشده نیست

سلیمی در گفت‌وگو با بیرونیت عنوان کرد: در چنین شرایطی صادرات برای تولید کنندگان صنایع معدنی به صرفه نیست، قوانین بدون مشورت با صنعتگران وضع می شود این در حالی است که تولید کنندگان مشمول ضرر و زیان خواهند شد. او افزود: چرا نفت خام که فرآوری نشده است مشمول مالیات نمی شود اما تولیدکننده صنایع معدنی فرآوری نشده برای صادرات باید مالیات بپردازد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه این بخشنامه بسیاری از همکاران را با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: مواد اولیه فراوری نشده در جهت صادرات چرا باید مشمول مالیات شود کشورهای هدف در صدد تامین مواد اولیه صنایع معدنی مانند سنگ از ایران هستند که می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد،با ایجاد چنین بخشنامه‌ای تولید کننده از صادرات منصرف می شود که در نتیجه درآمد ارزی برای کشور نخواهد داشت.

او ادامه داد: وقتی که کارخانه سیمان نیازمند مواد اولیه فراوری نشده است و شرایط برای صادرات به کشورهای همسایه مهیاست چرا باید شرایط را برای تولید کننده در کشور دشوار کنیم.

رئیس انجمن سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری در کشور احساس می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور ۴ میلیون بیکار داریم، سرمایه‌گذاری بیشتر اشتغال ایجاد می شود و همه اینها در گرو یک زنجیره است دولت هشت سال به دنبال رشد اقتصادی در جهت تولید است و باید در این راستا و تامین منابع مالی و درآمد زایی برای کشور تلاش کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین