جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 4:31:26 PM
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بخش معدن را عاملی برای رونق و توسعه پایدار دانست و گفت: امیدوارم با توجه به ظرفیت های معدنی ایران، دولت دوازدهم برنامه های خوبی برای بخش معدن داشته باشند.
حمایت مالی چادرملو و گلگهر از خانواده‌های معدنکاران آزادشهر/ تمرکز دولت بر سرعت بخشیدن طر‌ح‌های زیربنایی باشد

به گزارش معدن نامه، محمود نوریان در همایش هفته معدن دانشگاه تهران ضمن تبریک هفته معدن به جامعه معدنی، مطالبات بخش معدن از دولت دوازدهم را تشریح و اعلام کرد: شرکت های چادر ملو و گل گهر برای هر یک از خانواده های جان باختگان حادثه معدن زمستان یورت 50 میلیون تومان در نظر گرفته‌اند اگرچه مبلغ زیادی نیست اما امیدواریم دولت دوازدهم هم به آنها کمک‌‌های مناسبی ارائه دهد.

او ادامه داد: حادثه معدن آزادشهر یادآور ضعف معادن کشور در مسایل ایمنی است. ایمنی بخش معدن با جذب سرمایه‌گذاری ارتقا می یابد. من 22 سال در منطقه معدن زمستان یورت کار کردم و حس نزدیکی به معدنکاران این معدن دارم. قرار شده مجموعه ما برای دلگرمی خانواده معدنکاران زمستان یورت، هر خانواده 50 میلیون اختصاص یابد.

نوریان افزود: خوشبختانه در کشور نیروی متخصص بسیاری داریم و در میان کشورهای منطقه از قابلیت های بالایی در بخش معدن برخوردار هستیم اما اینها کافی نبوده و مستلزم سرمایه گذاری زیربنایی است و نیازمند مساعدهای دولتی برای سرعت بخشیدن به طرح های زیربنایی هستیم. توسعه زیربنایی بخش معدن، جذب سرمایه در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه پایدار بخش معدن باید اولویت های معدنی دولت دوازدهم باشد. تا پایان برنامه ششم توسعه آمده است باید به 55 میلیون تن فولاد دست یابیم. با وجود این باید ببینیم چقدر ظرفیت های این امر فراهم است؟

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو بیان کرد: در سال 96 باید تعرفه های صادراتی، کمبود نقدینگی، بوروکراسی،  پنجره واحد، نامناسب بودن فضای کسب و کار، نبود تجهیزات و تکنولوژی در معادن کوچک مورد توجه قرار گیرد و برای ساماندهی آنها برنامه ریزی کرد.

او تاکید کرد: برخی آسیب تحریم ها را در بخش صنعت و معدن کشور انکار می کنند و می گویند تحریم ها برای تولید مای نعمت بودند در حالی که من معتقدم تحریم ها نکبت بودند تا نعمت! 

نوریان با بیان اینکه ایران 1.4 سنگ آهن دنیا را برخوردار است، گفت: وجود 57 میلیارد تن ذخیره معدنی، وجود ده ها نوع ماده معدنی، رتبه یک خاورمیانه و 11 جهانی در ذخایر معدنی، جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی، وجود نیروی انسانی و انواع انرژی مزیت‌های بخش معدن است و امیدوارم با توجه به ظرفیت های معدنی ایران، دولت آقای روحانی برنامه های خوبی برای بخش معدن داشته باشند. انتظار داریم دولت پروانه بهره‌برداری شرکت های معدنی چادرملو، گلگهر و سنگان را کاملا آزاد کند و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

نوریان افزود: بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان با معدن چادرملو همکاری دارند و همین الان سیستم کنترل هوشمند چادرملو را دانشجویان جوان مان طراحی کرده‌اند. ما از ایده‌های خلاقانه دانشگاهیان استقبال می‌کنیم. ایده های جدید دانشجویان می‌تواند برای کاهش هزینه آب در واحدهای صنعتی و معدنی می توانند موثر واقع شوند. طبق قرارداد با شرکت آب و فاضلاب استفاده از آب تصفیه شده در اردکان به زودی بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع تولیدکنندگان داخلی فولاد با رفع مشکلات به صادرکنندگان بزرگ فولاد تبدیل شوند. آمارهای جدید می گویند استرالیا 69 درصد سرمایه گذاری ها در معادن انجام شده است. بخش معدن در جذب سرمایه و تولید ناخالص داخلی کشورها بسیار مهم است. سرمایه‌گذاران معدنی امنیت می خواهند و باید برای توسعه معادن کشور بستر اعتماد را برای جذب سرمایه فراهم کنیم.

این همایش قرار است طی 4 روز به مسائل زمین شناسی و اکتشاف، آموزش و پژوهش، معدن اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم، صنایع معدنی، معدن و معدنکار،‌ بهداشت،‌ ایمنی و محیط زیست، تشکل های معدنی و کارآفرینی و اشتغال بپردازد. این گزارش می‌افزاید برگزارکنندگان همایش دانشکده مهندسی معدن، ایمیدرو، انجمن مهندسی معدن، سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن،‌ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و انجمن علمی دانشجویان دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران هستند.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین