جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 9:40:26 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29419
  • زمان انتشار:شنبه 22 خرداد 1400-18:3
  • کاربر:
مصطفی موذن‌زاده در گفت‌‌وگو با بیرونیت تاکید کرد:

بنیانگذار ایمیدرو معتقد است به‌رغم اینکه طرح بسیار خوبی از سوی وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته، معدنکاران برای بررسی ۱۴ هزار محدوده و پهنه به فرصت نیاز دارند. مصطفی موذن‌زاده با تاکید بر نظارت های سختگیرانه پس از اجرای طرح آزادسازی پهنه ها می‌گوید: یکی از مشکلات اجرای طرح آزادسازی پهنه‌ها این است که با عجله و بدون فرصت این کار در دستور کار قرار گرفته است. او باور دارد فرصت مطالعه و بررسی بر روی محدوده‌ و پهنه‌های غیرفعال بسیار کم بوده است.
تقویت نظارت‌های سختگیرانه پس از اجرای طرح آزادسازی پهنه‌ها

مصطفی موذن زاده در گفت‌وگو با بیرونیت گفت: یکی از مشکلات اجرای طرح آزادسازی پهنه ها آن است که با عجله و بدون فرصت این کار در دستور کار قرار گرفته است.
او با بیان اینکه طرح آزادسازی پهنه ها و محدوده ها از مدت ها قبل باید انجام می‌شد،تصریح کرد:محدوده ها و پهنه هایی که قبلا بدون استفاده مانده بود باید تعیین تکلیف می‌شد اما فرصت مطالعه و بررسی بر روی آن ها بسیار اندک است.
بنیانگذار ایمیدرو با تاکید بر اینکه مطالعه بر ۱۴۰۰۰ محدوده نیازمند زمان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکتشاف بر محدوده‌ها و پهنه ها معدنی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است بنابراین باید با برنامه‌ریزی این طرح اجرا شود که این موضوع نارضایتی بسیاری از معدن کاران را به دنبال داشته است.
موذن زاده با اشاره به اینکه طبق قانون معادن پهنه ها و محدوده هایی که بدون استفاده هستند باید پس از مدتی واگذار شوند، بیان کرد: در هر استان شماری از محدوده ها و پهنه ها واگذار شده است که می تواند در آینده تاثیر بسزایی را در بخش اکتشاف داشته باشند.
به گفته او معدنکاران با ارزیابی و مطالعه می توانند در انتخاب محدوده های معدنی مناسب بهترین عملکرد را داشته باشند.
بنیانگذار ایمیدرودر پایان با تاکید بر تقویت نظارت ها گفت: پس از اجرای این طرح باید نظارت‌ها تقویت شود و اگر مجدد بر روی پهنه اکتشاف انجام نشده باشد و تولید و بهره‌برداری نرسد طبیعی است که باید آن محدوده واگذار شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین