چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 2:35:43 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29619
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 تير 1400-14:51
  • کاربر:
معاون وزیر صنعت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو متولی اجرای سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها است و همین سند، ملاک و چارچوب فعالیت در این حوزه است.
ایمیدرو متولی اجرای سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها است

به گزارش بیرونیت، وجیه‌الله جعفری در دوازدهمین نشست شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ‌ها پس از ارایه گزارش شورا برای دو افق ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ صنعت گوهرسنگ‌ها، افزود: این شورای سیاستگذاری از ۹ کمیته تخصصی تشکیل شده که پیشنهادهای اولویت‌دار دریافت و آن را برای هماهنگی یا رفع چالش‌های موجود در اختیار نهادهای بالادستی قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها به عنوان یک سند فرابخشی را  ابلاغ کرده که بر اساس آن، ایمیدرو (معاونت طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی) متولی و مجری این سند است و مسوولیت هماهنگی بین نهادهای بالادستی و پایین‌دستی، تشکل‌ها و بخش خصوصی و سایر ذی‌نفعان را بر عهده دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در مسیر عملیاتی شدن این سند کلان، نیازمند هماهنگی با دولت و تدوین‌کنندگان برنامه هفتم توسعه کشور هستیم، گفت: محور این هماهنگی‌ها دبیرخانه شورا است که زیر نظر معاونت طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو فعالیت می‌کند.

هفته گذشته برنامه های عملیاتی توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها در دو افق ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ طرح‌ریزی و نهایی شده است.

بر این اساس افق ۱۴۰۵ استراتژی اصلاح ساختار کلان صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه زیرساخت‌ها و بهبود محیط کسب و کار صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه مدیریت و منابع انسانی در صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه منابع تامین گوهرسنگ خام و استراتژی توسعه سرمایه‌گذاری و تولید در صنعت گوهرسنگ را در بر می‌گیرد.

از سوی دیگر تا افق ۱۴۱۰ نیز استراتژی توسعه منابع تامین گوهرسنگ خام، استراتژی توسعه سرمایه‌گذاری و تولید در صنعت گوهرسنگ و در نهایت استراتژی توسعه بازار داخلی منطقه‌ای و جهانی صنعت گوهرسنگ عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ملاک و چارچوب فعالیت ما سند جامع گوهرسنگ‌ها است، ادامه‌داد: ایمیدرو فقط به وظیفه خود در سند جامع گوهرسنگ‌ها و نیز انجام هماهنگی می‌پردازد و دخالتی در امور دیگر نخواهد داشت.
در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها به همراه نمایندگان گمرک، بانک مرکزی، اتحادیه طلا و جواهر به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود درباره اولویت رفع چالش‌های حوزه تجارت، تولید، استانداردها، قوانین و مقررات، صادرات و واردات، مجوزهای قانونی، فعالیت بازارچه‌ها، آموزش و رقابت در بازارهای جهانی پرداختند.

گفتنی است، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از منابع طرح «تام» (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت) تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت گوهر سنگ تاکید کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین