چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 3:03:06 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:29623
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 تير 1400-17:40
  • کاربر:
سعید افضلی‌پور در گفت‌وگو با بیرونیت خبر داد:

رئیس خانه معدن یزد گفت: در قانون کشور در مورد تشکلیل کنسرسیوم‌ها خلأ قانونی داریم در قوانین حقوقی با واژه‌ای به نام کنسرسیوم روبرو نمی‌شویم و در مجموع تعریف قانونی برای کنسرسیوم وجود ندارد.
واگذاری در «معدن مهدی آباد» انجام نشده است/ واژه کنسرسیوم کلمه‌ای مجهول و مبهم در قانون کشور

سعید افضلی‌پور در گفت‌وگو با بیرونیت گفت: هر چند در قوانین تجارت به کنسرسیوم اشاره شده اما در قوانین ثبت شرکتها و مؤسسات تجاری، امکان ثبت کنسرسیوم وجود ندارد.
او افزود: در وهله نخست کنسرسیوم نقطه مجهولی است که اکنون محل بحث و مناظره است, در مقطعی که سازمان ایمیدرو به دلیل وجود تحریم‌ها، امکان و توانایی سرمایه گذاری سنگین در پروژه‌ها را نداشت تصمیم به مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها کلان را گرفت.
افضلی‌پور درباره معدن مهدی آباد و واگذاری آن گفت: در میان این پروژه‌ها معدن مهدی آباد از طریق مزایده در قالب کنسرسیوم به شرکت مبین واگذار شد و سرمایه گذاری بسیار سنگینی هم در این پروژه انجام شده است.
رییس خانه معدن یزد با بیان اینکه از نظر حقوقی واگذاری انجام نشده است، تصریح کرد: از نظر حقوقی کماکان پروانه این معدن به نام دولت و ایمیدرو است و عملاً واگذاری انجام نشده است بلکه تنها در این میان مشارکت بخش خصوصی در تجهیز و استخراج مطرح شده و سهم ایمیدرو هم محفوظ است. بنابراین پروانه بهره برداری به نام ایمیدرو و مالک معدن دولت است و هیچ نقل و انتقالاتی در قالب تعاریف و حقوقی خرید و فروش و صلح ایجاد نشده است.
افضلی پور در ادامه با توجه به ایراد نمایندگان مجلس به موضوع کنسرسیوم معدن مهدی آباد بیان کرد: در این مورد گفت‌وگویی با نمایندگان مجلس انجام نداده‌ام، اما شنیده‌ام که عدم اجرای طرح طبق زمانبندی و تغییر ماهیت کنسرسیوم یکی از این نگرانی نمایندگان است که این موضوع قابل حل بوده و نکاتی دارد که باید شفاف شود و قطعاً در ورای این شفافیت دغدغه نمایندگان مجلس رفع و نگرانی‌ها کم می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین