سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 شمسی /5/7/2024 5:47:37 PM
سیدرضا شهرستانی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

عضو هیات مدیره انجمن فولاد گفت: طرحی که راستای تامین برق واحدهای تولیدکننده فولاد به وزارت نیرو پیشنهاد شده بود طرحی است که می تواند نیاز واحدهای تولیدکننده فولاد را در راستای تولید تامین کرده و ضرر آن ها را کاهش دهد.
بامساعدت وزارت نیرو،ضرر فولادی‌ها و معدنی ها کمتر خواهد شد
 سیدرضا شهرستانی در گفت‌وگو با بیرونیت گفت: بر اساس پیشنهادمن این طرح  ارائه داده شده است، صنعت فولاد برای تولید به ۶ هزار مگاوات در نیاز دارد البته در کنار این صنعت باید نیاز برق شرکت مبارکه  را نیز محسوب کرد چراکه بیش از هزار شرکت در صنایع پایین دستی به کالاهای تولید شده از سوی فولاد مبارکه نیاز دارند. 
اوافزود:بر طبق این طرح اگر دو هزار مگاوات برق به صنعت فولاد ارائه داده شود تا ۴۰ درصد می توانند تولید را ادامه دهند.
شهرستانی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همین میزان برق به شرط عدم تولید در راستای صادرات بتوانیم با تامین نیاز کشور افزایش قیمت ها را که در این چند بار شاهد بودیم مرتفع کنیم. 
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره جزئیات نحوه فعالیت واحدهای فولادی و معدنی اظهار داشت: نحوه فعالیت واحدهای معدنی با توجه به این طرح آن است که در پیک مصرف برق هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند و تولید خود را  پس از پیک مصرف برق در کشور ادامه دهند و به تولید کنسانتره  و استخراج پردازند.
او ادامه داد: پس از آن در بخش گندله سازی و آهن اسفنجی که تولید باید مداوم باشد با همان ظرفیت ۴۰ درصدی برق مصرف شود لذا این دسته از شرکت ها با ۴۰ درصد ظرفیت کار خواهند کرد به این ترتیب که اگر دوکوره دارند یکی از آن کوره ها ۲۴ ساعته فعال خواهد بود. شهرستانی در ادامه درباره نحوه فعالیت شرکت های فولادی و ذوب آهنی  گفت:از آنجایی که مصرف برق در این واحدها حائز اهمیت است آنها طی دو روز تولید خواهند داشت و سه روز استراحت خواهند کرد و با همان ظرفیت ۴۰ درصد به تولید خواهند پرداخت و از آنجایی که نوردی ها، سه برابر ظرفیت نیاز کشور  را دارند با یک سوم ظرفیت تولید می توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح  فعالیت کنند.
 او با اشاره به اینکه این پیشنهاد می‌تواند نیاز داخلی را برطرف کند بیان کرد: کارخانه ها با این ۴۰ درصد می توانند به حیات خود ادامه دهند هرچند که این میزان ایده‌آل نیست اما کاهش ضرر آنها را به دنبال خواهد داشت.
شهرستانی در پایان گفت: ما خواستار رسیدگی به این بی‌عدالتی هستیم چرا که فقط این فشار بر روی سیمان و فولادی ها وارد آمده است در حالی که صنایع دیگر از جمله آلومینیوم هم برق بسیاری مصرف می کنند از سوی دیگر دولت می‌تواند در تابستان حتی برای مصارف  خانگی هم برنامه ریزی داشته باشد تا مصرف کنندگان پرمصرف بر طبق ضوابطی مصرف خود را کنترل کنند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین