جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 2:14:54 AM
بررسی قانون بودجه 1401 نشان می دهد:

 در حالی که گفته می شود مصوبه واردات خودرو از بودجه 1401 حذف شده، بررسی بودجه ابلاغی نشان می دهد دولت مجاز به واردات ماشین آلات معدنی است.
مصوبه واردات ماشین آلات معدنی پابرجاست

به گزارش خبرنگار بیرونیت، اسفند سال گذشته بود که مجلس شورای اسلامی مجوز واردات ۵۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین معادن و راهسازی با حداکثر پنج سال عمر را صادر کرد.

با توجه به اینکه معادن کشور از کمبود ماشین آلات و قدیمی بودن مدل های موجود رنج می برند، آزادسازی واردات این ماشین آلات می تواند کمک بزرگی به توسعه آنها کند. این در حالی است که اظهارات دیروز رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، شائبه هایی را مبنی بر حذف کامل مصوبه واردات خودرو از بودجه امسال ایجاد کرد.

به گفته حمیدرضا حاجی بابایی، با مجوز هیات رئیسه مجلس، مصوبه واردات خودرو از قانون بودجه 1401 حذف شده و دلیل آن نیز مخالفت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با ازسرگیری ورود خودرو به کشور بوده است. با توجه به اینکه واردات ماشین آلات معدنی نیز در این مصوبه گنجانده شده بود، گمان می رفت ورود این خودروها به کشور نیز منتفی شده است. 

این در حالی است که اظهارات دیگر نمایندگان مجلس و همچنین بررسی متن قانون بودجه نشان می دهد واردات ماشین آلات معدنی پابرجاست. طبق گفته نایب رئیس مجلس، مصوبه واردات خودرو اصلا حذف نشده است. با توجه به گفته وی، فعالان معدنی می توانند نسبت به واردات ماشین آلات در سال جاری امیدوار باشند. از طرفی، بررسی قانون بودجه نشان می دهد عبارت مربوط به "سواری ها" از مصوبه واردات خودرو حذف شده و واردات دیگر خودروها از جمله ماشین آلات معدنی منع قانونی ندارد. 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین