پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 9:01:52 PM
معاون قوه قضائیه به سرپرست سازمان حمایت نامه نوشت

معاون قضایی دادستان کل کشور طی نامه‌ای به سرپرست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تاکید کرد: هر تصمیمی برای بازار و صنعت فولاد، بدون تعامل با بخش خصوصی و اتخاذ روش‌های دستوری، محکوم به شکست است.
ورود دستگاه قضایی به بازار فولاد

به گزارش بیرونیت،معاون قضایی دادستان کل کشور طی نامه‌ای به سرپرست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از آمادگی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه برای همکاری جهت تنظیم عادلانه بازار فولاد خبر داد.

در نامه سعید عمرانی به صدیف بیک زاده آمده که متاسفانه هنوز شیوه نامه جامع و کاملی برای انسجام و ایجاد آرامش در بازار فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی اندیشیده نشده است. در ادامه این نامه آمده که هر تصمیمی برای بازار و صنعت فولاد، بدون تعامل با بخش خصوصی و اتخاذ روش‌های دستوری محکوم به شکست است. عمرانی به سرپرست سازمان حمایت گفته است که کارخانه‌های فولادی پائین دستی با کمترین ظرفیت کار و بعضی کلاً تعطیل شده‌اند.

وی همچنین از آمادگی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه برای تهیه شیوه نامه‌ای حاوی منافع معقول زنجیره فولاد، حقوق مصرف‌کنندگان، کوتاهی دست دلالان، حذف رانت تحدید اختیارات فرابورسی (شرکت بورس کالا) و انتقال تدریجی تنظیم بازار فولاد به مجمع یا کنسرسیوم فولادی‌های کشور» خبر داده است.

در نامه معاون قضایی دادستان کل کشور آمده است که شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد و تشکل‌های صنفی تخصصی این زنجیره در ماه‌های اخیر بارها عنوان کرده‌اند که نظرات کارشناسی آن‌ها توسط سیاست‌گذاران در وزارت صمت و بورس کالا اخذ نمی‌شود و این رویه عدم تعامل با بخش خصوصی، تصمیمات غیرکارشناسی را درپی داشته و به تولید آسیب زده است.




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین