چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 11:17:30 AM
معدن نامه خبر می دهد:

مدیریت هپکو به خانه معدن ایران سپرده شد محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در گفت و گو با #معدن_نامه با بیان این مطلب گفت: خانه معدن ایران از دو سال قبل اعلام کرده بود که با توجه به نیاز معادن به ماشین آلات آماده است تا مدیریت این شرکت را برعهده گرفته و از طریق تشکیل کنسرسیومی متشکل از فعالان بخش معدن، هپکو را احیا کند.
هپکو تعیین تکلیف شد/ مالکیت با ایمیدرو؛ مدیریت با خانه معدن
به گزارش معدن نامه، او افزود: متاسفانه در آن زمان این پیشنهاد جدی گرفته نشد و برای این شرکت و کارکنانش مشکلاتی بوجود آمد.
بهرامن گفت: با توجه آمادگی خانه معدن ایران برای بر احیای هپکو مقرر شد تا مجموعه وزارت صنعت با محوریت ایمیدرو مالکیت هپکو را بر عهده گیرند و مدیریت آن را بر عهده فعالان بخش معدن کشور عضو خانه معدن ایران قرار دهند.
بهرامن یادآور شد: بخش معدن به طور جد به نوسازی ماشین آلات معدنی نیاز دارد و بر این باوریم که می توان با توجه به زیرساخت های موجود در هپکو، بخش عمده ای از ماشین آلات مورد نیاز معادن را تامین کرد.
رئیس خانه معدن ایران گفت: ثابت خواهیم کرد که بخش خصوصی فعال در معادن علاوه بر اینکه هپکو را احیا می کند، به وابستگی کشور در زمینه ماشین آلات کوچک معدنی و راهسازی پایان داده و حتی به سمت تولید محصولات جدید حرکت کند.
او گفت: با برخی از شرکت های بزرگ خارجی برای تولید محصولات در هپکو مذاکراتی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم با یکی از برندهای معتبر در این زمینه به توافق برسیم.
بهرامن افزود: تا اواسط هفته آینده، مقدمات واگذاری رسمی مدیریت هپکو به خانه معدن ایران فراهم خواهد شد و طی جلساتی که با مدیران این شرکت خواهیم داشت در خصوص نحوه کار در هپکو به جمع بندی خواهیم رسید.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین