چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 8:24:49 AM
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌و‌گو با بیرونیت تاکیدکرد:

بهرام سبحانی معتقد است معدن و فولاد مکمل یکدیگر هستند و هرکدام از این زنجیره بدون دیگری قادر به تولید نخواهد بود. 
تداخلی در معدنداری و  فولادسازی نمی‌بینیم

او می‌گوید در راستای توسعه معادن تولید گندله و کنسانتره می تواند توسط بخش معدن انجام شود اما از آنجایی که در احیای مستقیم و فولاد سازی سرمایه گذاری های انجام شده است باید قبل از توسعه فولادسازی در معادن سنگ آهن به اندازه کافی در اختیار صنعت فولاد باشد و اولویت معادن باید تامین خوراک برای بخش فولاد باشد. رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه با اشاره به آنکه از این پس تصمیم گیری برعهده وزارت صمت درباره نحوه فعالیت بخش معدن و فولاد است، بیان کرد: وزارت صمت باید مدیریت و کنترل کند که احداث واحد فولادسازی جدید در معدن مانع رسیدن مواد اولیه به فولادسازی های موجود نشود.
او ادامه داد: معادن باید به این نکته توجه داشته باشند که فولادهای ایجاد شده سرمایه ملی کشور است و معدن هم ثروت خدادادی کشور است و صنعت فولاد بر مبنای وجود معادن سنگ آهن در کشور شکل گرفته است.
سبحانی در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه عمودی در یک جا باید متوقف شود اظهار داشت: این وظیفه بر عهده وزارتخانه است که اگر قرار است در کنار معدن واحد فولادی احداث شود باید در وهله اول خوراک واحدهای فولادی تامین شود و پس از آن برای مازادتولید سنگ اهن احداث فولادسازی را برنامه ریزی کنند و در دستور کار قرار دهند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین