دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 6:58:24 PM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:37981
  • زمان انتشار:دوشنبه 29 فروردين 1401-8:17
  • کاربر:
گردهمایی بزرگ معدنکاران در هتل فردوسی تهران

فعالان بخش معدن پس از دوسال و با پشت سر گذاشتن پیک کرونا یکشنبه شب در ضیافت افطاری هیات امنا و هیات مدیره خانه معدن ایران در هتل بزرگ فردوسی تهران گرد هم آمدند.
گپ و گفت صمیمی خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی ایران با سیاست‌گذاران و قانونگذاران

به گزارش بیرونیت، در این گردهمایی که با حضور مدیران ارشد دولتی بخش معدن نظیر معاونت امور معادن، ریاست ایمیدرو و ریاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و اکثر تشکل‌های تخصصی این بخش برگزار شد، فعالان بخش خصوصی چالش‌های بخش معدن در سال جدید را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمدرضا بهرامن به عنوان تنها سخنران این گردهمایی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید بخش معدن روند توسعه خود در سرمایه‌گذاری و تولید را ادامه داده و به رشد تولید و افزایش اشتعال کمک کند.

او با اشاره به پیک کرونا در دو سال گذشته افزود: دوری معدنکاران در فضای حقیقی سبب نشد تا تشکل‌های مربوط به این بخش نسبت به چالش‌های موجود بی‌تفاوت باشند و با ایجاد فضای مجازی و فعالیت در آن فضا توانستند از تصمیم‌هایی که به ضرر توسعه بخش معدن کشور منجر می‌شد جلوگیری کنند.

او با اشاره به حضور چشمگیر بخش معدن در اکسپوی دوبی گفت: به رغم تمام نا ملایمتی‌های صورت گرفته، بخش خصوصی فعال در معدن و صنایع معدنی توانست در پاویون ایران خوش درخشیده و ظرفیت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش معدن را به بازدیدکنندگان معرفی کند.

بر اساس مشاهدات بیرونیت، فعالان بخش معدن در میزهای تخصصی خود موضوع تامین ماشین‌آلات و نوسازی ناوگان استخراج و حمل و نقل معادن را مورد بحث و بررسی قرار داده و خواستار توجه سیاست‌گذاران به تامین ماشین‌آلات مورد نیاز معادن از راه حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر شدند.

از سویی دیگر بخشنامه‌های عجولانه و غیرکارشناسی نظیر وصع عوارض بر صادرات محصولات معدنی نیز مورد انتقاد فعالان بخش معدن قرار گرفت و خواستار مشورت‌پذیری بیشتر دولت در تصمیم‌سازی‌ها شدند.

به اعتقاد فعالان بخش معدن، فرسودگی ماشین‌آلات، قوانین و مقررات مزاحم، تصمیمات خلق‌اساعه و بی توجهی به اکتشافات عمقی چالش‌های اساسی بخش معدن در سال جدید است که برای رفع آن نیاز است تا دولت و مجلس به همراه بخش خصوصی و سازمان‌های توسعه‌ای تلاش خود را رفع این چالش‌ها بکار برند.

به گزارش بیرونیت، در این گردهمایی، تشکل‌های تخصصی ماشین‌آلات، سرب و روی، سنگ آهن، زعالسنگ، نظام مهندسی، فولاد، کمیسیون معدن اتاق بازرگانی و سایر دست‌اندکاران زنجیره ارزش افزوده تولید از اکتشاف تا محصول نهایی حضور یافتند که باعث ایجاد بحث و تبادل نظر درباره موضوعات تخصصی شد.

حضور مدیران برجسته گذشته بخش معدن نظیر محمدتقی بانکی، هدایت‌اله آقایی، خداداد غریب‌پور نیز سبب شد تا فعالان این بخش از تجربیات آنان در مدیریت آینده بخش معدن کشور بهره‌مند شوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین