دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:18:55 PM
در سال ۱۴۰۰

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در مجموع سال گذشته بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اکتشافی توسط این سازمان و شرکت‌های تابعه شده است که ۷۴ درصد بیش از سرمایه‌گذاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ است.
سرمایه‌گذاری اکتشافی ایمیدرو ۷۴ درصد رشد کرد

به گزارش بیرونیت، بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آن، ۴۷۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه، سرمایه‌گذاری اکتشافی شده است که نسبت به ۲۷۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در مدت مشابه سال پیش از آن (۱۳۹۹) ۷۹ درصد افزایش داشته است.

از این میزان سرمایه‌گذاری، ۲۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، ۱۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط شرکت آلومینای ایران، ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طرح از سوی توانمندسازی اکتشاف ایمیدرو، بالغ بر یک میلیارد تومان توسط طرح عناصر نادر خاکی و ۲ میلیارد تومان از سوی مجتمع سنگ آهن سنگان صورت پذیرفته است.علاوه بر این سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت‌های تابعه آن، طی ۱۲ ماهه سال گذشته، قریب به ۲۲۱ هزار و ۶۰۰ متر حفاری اکتشافی انجام شده است که حدودا ۳۰ درصد بیشتر از حفاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ است. در مجموع یکساله ۱۳۹۹ حدود ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ متر حفاری اکتشافی انجام شده بود.

همچنین طی سال گذشته، ۱۸۹ هزار و ۴۳۲ مورد نمونه‌برداری و آنالیز، ۱۷ هزار و ۷۳۴ متر مکعب حفر ترانشه، چاهک و سکوسازی حفاری، ۲۲۴ هزار و ۱۷۱ نقطه ژئوفیزیک، ۵۸ هزار و ۸۸۰ نمونه ژئوشیمی و تهیه ۱۹۱۳ کیلومتر مربع نقشه زمین‌شناسی انجام شده است.

منبع: ایسنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین