چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 شمسی /5/1/2024 10:25:25 AM

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور درصدد است عملیات اکتشافی خود را برای شناسایی ذخایر بیشتر در معدن باباعلی همدان توسعه بخشد.
استراتژی صبانور برای افزایش اکتشافات در معدن باباعلی همدان

به گزارش معدن نامه، این معدن در استان همدان در 35 کیلومتری شمال غرب شهر همدان واقع شده است. این معدن شامل دو توده باباعلی 1 و باباعلی 2 است که ذخیره قطعی توده باباعلی 1 حدود 6 میلیون تن برآورد شده و توده باباعلی 2 نیز درحال اکتشاف و تعیین ذخیره است.

بنا بر گفته مدیران، عملیات اکتشافی این معدن جهت شناسایی ذخایر بیشتر در محدوده درحال انجام است که امید است ذخایر بیشتری از سنگ آهن در محدوده شناسایی و اکتشاف شود.
بر اساس این گزارش، پروانه بهره برداری این معدن در سال 1370 و با سقف 100 هزار تن صادر شده است که با توجه به راه اندازی کارخانه کنسانتره همدان با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان سقف پروانه بهره برداری از نیمه دوم سال 1392 تا 600 هزار تن افزایش یافت.
سنگ آهن از نوع مگنتیت و با عیار متوسط آهن 41 درصد که به دلیل پایین بودن عیار آهن و بالا بودن عیار عنصر گوگرد قابلیت مصرف در داخل کشور را نداشته و تنها مصرف آن درحال حاضر به عنوان یکی از منابع خوراک کارخانه کنسانتره همدان است.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین