دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 11:51:48 PM
واشنگتن و لندن تحریم کردند؛

واشنگتن و لندن روز جمعه بورس فلزات خود را از پذیرش آلومینیوم، مس و نیکل جدید تولید شده توسط روسیه منع و واردات این فلزات را به آمریکا و بریتانیا ممنوع اعلام کردند.
آلومینیوم، مس و نیکل روسیه در بورس فلزات عرضه نمی‌شود

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، با توجه به اینکه روسیه تولیدکننده عمده آلومینیوم، مس و نیکل است، هدف از این اقدام آمریکا و انگلیس مختل کردن درآمد صادرات روسیه در بحبوحه تهاجم مستمر مسکو به اوکراین است که ده‌ها هزار نفر را کشته یا زخمی کرده و شهرها را به ویرانه تبدیل کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره اعلام کرد که اقدام روز جمعه بورس فلزات لندن و بورس کالای شیکاگو را از پذیرش آلومینیوم، مس و نیکل تولید جدید روسیه منع می‌کند.

جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ممنوعیت‌های جدید ما در مورد فلزات کلیدی، در هماهنگی با شرکایمان در بریتانیا، درآمدی را که روسیه می‌تواند برای ادامه جنگ وحشیانه خود علیه اوکراین به دست آورد، هدف قرار دهد. ما با انجام این اقدام به صورت هدفمند و مسئولانه، درآمد روسیه را کاهش خواهیم داد و در عین حال از شرکا و متحدان خود در برابر اثرات سرریز ناخواسته محافظت می‌کنیم.

سهام موجود

یک مقام بریتانیایی در این بره گفت: لندن انتظار دارد هر گونه اختلال در بازار به سرعت تثبیت شود و دولت با همکارانش در ایالات متحده، بورس فلزات لندن، بانک انگلستان و سازمان رفتار مالی مشورت کرده تا هر گونه اختلال احتمالی را به حداقل برساند.

بورس فلزات لندن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما  در بورس فلزات لندن همه تحریم‌ها و تعرفه‌های مربوطه را در عملیات خود منعکس می‌کنیم و اقداماتی را برای اجرای این تحریم‌ها برای عملیات خود و عملکرد بازار خود انجام خواهیم داد.

دولت بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات بریتانیا و ایالات متحده، سهام موجود فلز روسیه را در این مبادلات جهانی معاف می‌کند، بنابراین می‌توان موجودی‌های کنونی را همچنان معامله کرد تا خطر نوسان در بازار را به حداقل برساند.

برخی مقامات اعلام کردند که واشنگتن و لندن تخفیف‌هایی را که به فلزات روسیه تعلق می‌گیرد، تحت نظارت قرار خواهند داد. داده‌های بورس فلزات لندن در هفته گذشته نشان داد که ذخایر آلومینیوم موجود در انبارهای ثبت شده در بورس فلزات لندن در ماه مارچ، ۹۱ درصد از مبدا روسیه بوده که نسبت به ماه‌های قبل تغییری نداشته است.

سهم بالای فلز منشا روسیه در موجودی‌های بورس فلزات لندن برای برخی از تولیدکنندگان که با شرکت روسال روسیه رقابت می‌کنند و برخی از مصرف کنندگان غربی که از زمان حمله مسکو به اوکراین در سال ۲۰۲۲ از خرید فلزات روسی اجتناب کرده‌اند، نگرانی ایجاد کرده است.

بنا بر اعلام بورس فلزات لندن، سهم ذخایر مس روسیه از ۵۲ درصد در ماه فوریه به ۶۲ درصد در ماه مارچ و سهم نیکل روسیه از ۳۵ درصد در فوریه به ۳۶ درصد در ماه مارچ افزایش یافته است.

اقدام اخیر لندن و واشنگتن، جدیدترین اقدام از مجموعه تحریم‌هایی است که آمریکا، بریتانیا و متحدانش بر سر حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ علیه روسیه اعمال کردند.

ایالات متحده سال گذشته اقدامات اقتصادی خود را علیه روسیه در بخش فلزات و معادن با تعرفه بر فلزات گسترش داد. مقامات آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که واردات این سه فلز  از ایالات متحده از آن زمان تاکنون عملا به صفر رسیده است.

بریتانیا واردات فلزات اساسی از روسیه را در دسامبر ۲۰۲۳ ممنوع و اعلام کرد که در صورتی که این اقدام با شرکای بین‌المللی قابل انجام باشد، این ممنوعیت را به خدمات جانبی مرتبط تعمیم خواهد داد.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین